הדרך קדימהWEY

חברת GREAT WALL MOTORS הסינית (GWM), שבסיסה בעיר אודינג בסין, נוסדה ב-1984 ומייצרת רכבים, בהם גם רכבים חשמליים. מפעליה ומרכזי המחקר והפיתוח של החברה, המעסיקה יותר מ-59,000 עובדים, חולשים על פני שלוש יבשות, וממוקמים בסין, ביפן, בארצות הברית, בגרמניה, בהודו, באוסטריה ובקוריאה הדרומית.

1 ביולי, 1990

בגיל 26 מונה ג’ק וויי למנהל הכללי של חברת GREAT WALL MOTORS INDUSTRY. בתוך שנים ספורות עברה GWM מגירעונות לרווח והרחיבה את היקף הייצור שלה.

5 במרץ, 1993

GWM ייצרה את המכונית הראשונה.

12 באוקוטובר, 1997

אצווה ראשונה של טנדרים של GREAT WALL יצאה למזרח התיכון, ובכך נפתח עידן הגלובליזציה של מותגי הרכב הסיניים. באותה שנה נמכרו 1,700 יחידות של GREAT WALL DEER. GWM הקימה רשת שיווק המונה 200 נקודות שירות, והפכה למובילה בארץ במכירה באמצעות מפיצים.

9 ביוני, 1998

בשנת 1998 יוצרו ונמכרו יותר מ-7,000 טנדרים ב-GREAT WALL, לראשונה נכנס הדגם לדירוג המכירות בשוק הטנדרים המקומי. מאז 1998, במשך 21 שנים רצופות, שמר GREAT WALL PICKUP על המקום הראשון בהיקף המכירות ובנפח הייצוא.

26 ביוני, 1998

קבוצת BAODING GREAT WALL הוקמה. ב-26 ביוני היא עברה שינוי ארגוני וקבוצת GREAT WALL MOTORS הוקמה.

19 באוקוטובר, 1999

הושלם תהליך הייצור של הטנדר ה-10,000 של GWM.

18 בינואר, 2000

הוקמה חברת GREAT WALL BAODING HUABEI AUTOMOTIVE, שהגדילה משמעותית את כושר הייצור של GWM.

19 באוקוטובר, 1999

התפוקה השנתית של GWM עברה את ה – 10,000 יחידות, והושקו חמישה טנדרים בעלי ארבע שלדות ומפרטים שונים. GWM הפכה ליצרנית טנדרים מקצועית עם מגוון הטנדרים הגדול ביותר בסין.

12 ביוני, 2001

GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED הוקמה עם הון רשום של 170.5 מיליון יואן.

1 בפברואר, 2000

בתחילת שנת 2000 הפכה GWM לחברת האחזקות של מפעל הרכבים HUABEI והקימה אתGREAT WALL BAODING HUABEI AUTOMOTIVE . חברת

GREAT WALL BAODING INTERNAL COMBUSTION ENGINE MANUFACTURING הוקמה במחצית השנייה של השנה. היא יכולה לייצר באופן עצמאי מנועים, סרנים קדמיים ואחוריים ורכיבי ליבה אחרים.

25 במאי, 2000

הוקמה חברת GREAT WALL BAODING INTERNAL COMBUSTION ENGINE MANUFACTURING והיא יכולה באופן עצמאי לייצר מנוע ורכיבי ליבה אחרים.

30 באוגוסט, 2002

הוקם מכון המחקר הטכנולוגי של GWM, ובו צוות מחקר ופיתוח מקצועי.

21 בנובמבר, 2001

דגם הטנדר החדש SAILOR נכנס לייצור, ומילא תפקיד חשוב בשמירה על מעמדה של GWM כמובילה בשוק הטנדרים.

10 ביולי, 2003

GWM INDUSTRY PARK שלב I, המייצר 100,000 יחידות בשנה, החל להיבנות ב-2003. מגוון הטנדרים ורכבי השטח של GWM התרחב. טנדר SOCOOL, SING SUV ו-PEGASUS SUV נכנסו לייצור ברצף. GWM דורגה לראשונה במקום הראשון בסין, הן בשוק הטנדרים והן בשוק רכבי השטח.

15 בדצמבר, 2003

GWM נרשמה בבורסת הונג קונג, והפכה ליצרנית הרכב הפרטית הראשונה הרשומה בהונג קונג.

26 במאי, 2002

GWM השיקה את SAFE SUV, רכב השטח החסכוני הראשון בסין, שהפך במהרה לפופולרי בשווקים. מיד עם השקתו דורג הרכב החדש בין שלושת המובילים בשוק רכבי השטח הסיני, ויצר את “התופעה הבטוחה”.

8 ביוני, 2005

GWM השיקה רשמית את HAVAL CUV, שהוכתר על ידי CCTV כ”דגם השנה הסיני של CUV” וכ-“דגם השנה הסיני העצמאי של CCTV”.

1 ביולי, 2005

GWM INDUSTRY PARK שלב III, המייצר 200,000 יחידות בשנה, החל להיבנות ב-1 ביולי 2005. הוא הבסיס הראשון לייצור מכוניות עצמאי במחוז HEBEI.

1 במרץ, 2006

HAVAL SUV זכה בציון ארבעה כוכבים במבחן הבטיחות של EURONCAP. ב-18 בדצמבר הסתיים תהליך הייצור של GREAT WALL WINGLE, כטנדר היוקרתי הראשון בסין.

8 ביולי, 2004

GWM נמנתה ברשימת “500 החברות המובילות בסין”, היא נמנית עם “10 החברות הפרטיות המובילות בסין” ובראש רשימת “100 החברות הפרטיות המובילות של HEBEI”. התחיל השלב השני של GWM INDUSTRY PARK, והודות לכך שיפרה GWM את מערכת אספקת חלקי החילוף שלה.

22 במרץ, 2008

GWM פיתחה באופן עצמאי תיבת הילוכים אשר יוצרה בהצלחה בניסוי.

8 באפריל, 2008

הושקה מעבדת ההתנגשות הבטיחותית של GWM, שבה נערך מבחן ההתנגשות החזיתי הראשון בסין.

13 במאי, 2008

נחנך מפעל מנועי הרכב של חטיבת הכוח האוטומטית של GWM.

21 ביולי, 2006

GWM זכתה בתואר “500 יצרני המכונות המובילים בסין”.

25 באוגוסט, 2006

GWM ו-BOSCH פיתחו במשותף את מנוע הדיזל INTEC.

4 בספטמבר, 2006

GWM נכנסה לרשימת “500 החברות התעשייתיות המובילות בסין”.

29 באוקטובר, 2010

הפיתוח העצמאי של מנוע הבנזין GW4C20 על ידי GWM הושלם בהצלחה במכון המחקר GREAT WALL POWER, והושק מנוע הכוח דיזל “2.0T “CHINA BEST TEN ENGINE.

16 בפברואר, 2011

התחילה הפעילות בבסיס הייצור של GWM TIANJIN, והחלה בנייתו של המרכז הטכנולוגי החדש של GWM בהשקעה כוללת של 5 מיליארד יואן.

30 ביולי, 2011

באותה שנה, נרשמה GWM בבורסת שנגחאי, והפכה ליצרנית רכב פרטית הרשומה הן בבורסת הונג קונג והן בבורסת שנגחאי.

8 בספטמבר, 2009

FLORID, COOLBEAR, HAVAL ו-WINGLE זכו באישור סוג רכב שלם (WVTA), המציין אבן דרך בפיתוח המותג העצמאי של GWM.

31 באוקטובר, 2009

פסטיבל ה-PICKUP CULTURE הראשון התקיים ב-BOAO, מחוז HAINAN. בפסטיבל, הוציאה GWM את CHINA PICKUP WHITE PAPER.

18 במרץ, 2010

GWM השיקה את VOLEEX C30) GREAT WALL C30), מכונית הסדאן הראשונה שלה, שזכתה בציון חמישה כוכבים בדירוג הבטיחות של C-NCAP.

30 בנובמבר, 2014

בשנת 2014, החלה GWM להתמקד באסטרטגיית רכבי השטח. עם השקת HAVAL H9, רכב שטח בינוני וגדול, ו-HAVAL H1 ו-HAVAL H2, רכב שטח קטן, הושלמה בהדרגה מטריצת המוצר של HAVAL SUV. באפריל, הופיע הליין של HAVAL המורכב מ-8 דגמי HAVAL בתערוכת הרכב הבינלאומית של בייג’ינג. ביולי הושק HAVAL H2 בתערוכת הרכב הבינלאומית של בייג’ינג. באוקטובר, עלו לראשונה מכירות HAVAL H2 מעל ל- 10,000 יחידות, והוא מדורג בין חמשת דגמי השטח המובילים שנמכרו בחודש אחד. בנובמבר הושקו בו זמנית HAVAL H1 ו-HAVAL H9. HAVAL השיקה את HAVAL H9 במטרה לכבוש את שוק רכבי השטח היוקרתיים. עם מחיר של יותר מ-200,000 יואן, הוא פרץ את תקרת המותגים העצמאיים.

24 בנובמבר, 2011

בשנת 2011 הושקה רשמית HAVAL H6, “המכונית האגדית הלאומית”.

30 באפריל, 2016

HAVAL H7 הושק בתערוכת הרכב הבינלאומית של בייג’ינג. מהדגם HAVAL H6 נמכרו יותר מ-40,000 יחידות במשך מספר חודשים. הוא עקף את מכירות הדגם WULING HONGGUANG והגיע למקום הראשון במכירות הרכב באפריל. זו הייתה הפעם הראשונה שדגם רכב שטח עלה למקום הראשון ברשימת מכירות הרכב הלאומית.

1 ביולי, 2016

מותג HAVAL התפתח במהירות. GWM מכרה 1.0745 מיליון יחידות במהלך השנה כולה. מכירותיה עלו בפעם הראשונה מעבר למיליון יחידות, ועברו בכך את היעד השנתי למכירות.

15 בדצמבר, 2016

WEY, המותג הסיני הראשון של רכבי שטח יוקרתיים, הוקם במטרה “לאפשר ליותר אנשים להרשות לעצמם רכב שטח יוקרתי”.

23 באפריל, 2015

HAVAL H6 קופה הושק בתערוכת תעשיית הרכב הבינלאומית בשנחאי. עם השקת HAVAL H6 קופה הורחבה עוד יותר משפחת הדגמים SUV HAVAL. במקביל הושק בתערוכה HAVAL H8.

15 בספטמבר, 2015

HAVAL H8 זכה בדירוג חמישה כוכבי בטיחות C-NCAP עם ציון של 54.4.

18 באפריל, 2018

WEY השיקה את רכב ה-SUV היוקרתי ההיברידי הראשון שלה, P8. הרכב קרא תיגר בפומבי על מבחן הריסוק המחמיר ביותר בארה”ב, במהירות 80 קמ”ש, ועבר את המבחן.

13 ביולי, 2018

GWM COMPANY LIMITED ו-BMW GROUP חתמו רשמית על הסכם להקמת המיזם המשותף SPOTLIGHT AUTOMOTIVE LTD.

8 ביולי, 2017

VV7 ו-VV5 של מותג WEY המשיכו להוכיח ביצועים טובים, עם היקף מכירות כולל של 21,349 יחידות ועלייה של 4.3%, שהמשיכו להניע את GWM קדימה.

18 באוגוסט, 2019

GREAT WALL PICKUP השיקה את המותג החדש “GREAT WALL “P ואת אסטרטגיית “1-2-3”, לפיה יש להגיע למכירות שנתיות של 200,000 יחידות עד 2020, ולמכירות גלובליות מצטברות של 3 מיליון יחידות עד 2025.

30 באוגוסט, 2019

הושלם המפעל החכם GWM’ CHONGQING.

4 באוקוטובר, 2018

GWM פיתחה עצמאית את ORA, מותג רכב חשמלי טהור.

13 בינואר, 2019

המכירות העולמיות המצטברות של HAVAL SUV עברו את ה- 5 מיליון, בכך הפך הדגם למותג רכבי השטח המקצועי הראשון בסין שנכנס למועדון ה- 5 מיליון. המותג HAVAL מדורג במקום הראשון במכירות רכבי שטח בסין במשך 9 שנים רצופות. בינתיים, המותג HAVAL מציג את “אסטרטגיית הגלובליזציה 521”, לפיה ישיג מותג HAVAL נפח מכירות שנתי של 2 מיליון יחידות תוך 5 שנים ויהפוך למותג ה- SUV המקצועי מספר 1 בעולם.

30 ביוני, 2019

נפתח מרכז חווית המותג הראשון של GWM.

ביולי, 2019

GWM פרסמה את האסטרטגיה האקולוגית החכמה של GTO. GWM הודיעה כי עידן הרכב המסורתי הגיע לקיצו והיא פותחת עידן חדש של ניידות באמצעות רובוט, המבוסס על טכנולוגיות 5G ו-AI. GWM תקים ברית אקולוגיה חכמה של GTO בשיתוף פעולה עםTENCENT, ALIBABA BAIDU, CHINA TELECOM, CHINA UNICOM, CHINA MOBILE, HUAWEI ו-QUALCOMM.

באוקוטובר, 2019

הסתיים תהליך הייצור של הרכב ה-300,000 של מותג WEY.

20 בנובמבר, 2019

טקס יום השנה השלישי של WEY בנושא “חזון חדש, עולם חדש” זכה להצלחה. WEY השיקה את האסטרטגיה הגלובלית שלה עם הכניסה לשוק האירופי בשנת 2021, ולשווקי צפון אמריקה בשנת 2023. היא הכריזה על היעד שלה להפוך למותג היוקרה המוביל בעולם ולנקודת הייחוס של ייצור הרכב החכם.

13 ביולי, 2020

לרגל 30 שנה להיווסדה, פרסמה GWM מכתב מהיו”ר ג’ק ווי – “מכתב לשותפים של GWM: כיצד תעבור GWM את השנה הבאה”, שבו הציע היו”ר לשים לחברה מטרה להפוך לחברת טכנולוגיות ניידות גלובלית.

10 בספטמבר, 2019

GWM השתתפה בתערוכת הרכב של פרנקפורט 2019 עם WEY וארבעה מותגי חלקי רכב. מותג WEY פרסם את אסטרטגיית הגלובליזציה החדשה שלו, כניסה רשמית לשוק האיחוד האירופי בשנת 2021 ואל השוק הגרמני כנקודת התחלה.

25 בספטמבר, 2020

הוכרזו תוצאות מבחני המנועים הטובים ביותר בסין בשנת 2020, ומנוע הדור החדש 2.0T GW4N20 שפותח באופן עצמאי על ידי GWM נבחר בפעם השביעית.

25 בספטמבר, 2020

מפעל TULA של GWM ברוסיה ומשרד התעשייה והמסחר של הפדרציה הרוסית חתמו רשמית על חוזה השקעה מיוחד ברוסיה, המציין כי GWM תהנה ממדיניות ההעדפה זהה לזו של חברות הרכב ברוסיה, ותזכה לסביבת שוק הוגנת ופתוחה יותר.

25 בספטמבר, 2020

HAVAL DAGOU (שם לשוק הסיני) יצא למכירה. סך הכל הושקו ארבעה דגמי 1.5T: האסקי, לברדור, בורדר קולי ומלינואה.

27 בדצמבר, 2020

הטנדר GWM POER הושק רשמית בסעודיה. בחודש זה הושקו טנדרים של GWM POER בזה אחר זה בדרום אפריקה, ירדן, צ’ילה, עיראק ובמדינות אחרות, והחל מסע ההפצה של טנדרים סיניים מעבר לים.

16 בנובמבר, 2020

בהצגת התרבות החדשה שלה, הכריזה GWM על המשימה והחזון החדשים שלה – “לטלטל את העולם עם ה-GIFT שלנו (GREEN INTELLIGENT FUTURE TECHNOLOGY)”, ועל ערכי ליבה משודרגים ל”אנטי שחיתות, כנות, חדשנות, שינוי, שיתוף”.

24 בנובמבר, 2020

“טקס השלמת המפעל החכם של GWM TAIZHOU” נערך באופן מרשים בעיר TAIZHOU, במחוז ג’יאנגסו. המפעל החכם של TAIZHOU הוקם בהשקעה כוללת של 8 מיליארד יואן, וכושר הייצור שלו עומד על 100,000 כלי רכב בשנה.

בנובמבר, 2020

GWM חשפה רשמית לעולם את טכנולוגיית ה-“L.E.M.O.N. HYBRID DHT” הכוללת את טווח המהירות המלא ו-ALL-SCENARIO.

17 בדצמבר, 2020

TANK 300, גרסת השטח של ה-SUV החכם והיוקרתי של המותג WEY, הושקה רשמית.

2020

בשנת 2020, העצימה GWM את הגידול בהיקף המכירות מול השוק. החברה מכרה 1,111,598 כלי רכב בשנה, השלימה 109% מהיעד, ושוב הפכה למובילה במכירות של רכבי שטח וטנדרים.

בדצמבר, 2020

GWM פרסמה רשמית את “אסטרטגיית 331” החדשה לנהיגה חכמה, במטרה להוביל את התעשייה בכמות המשתמשים, בהערכת חווית משתמש הטובה ביותר ובכיסוי המספר הגדול ביותר של פונקציות של הסצנה, בתוך שלוש שנים, כדי להוביל את תחום הנהיגה האוטונומית בעידן החכם.